.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
كشف مواردي ازآنفلوانزاي پرندگان درمازندران
 

نايب رييس كميسيون بهداشت و درمان مجلس گفت: مواردي از ابتلا به بيماري آنفلوانزاي پرندگان در انسان و پرندگان در استان مازندران و غرب استان گلستان گزارش شده است كه البته هنوز از سوي وزارت بهداشت تاييد نشده است.
انوشيروان محسني بندپي در گفت و گو با فارس، افزود: متاسفانه مواردي از ابتلا به بيماري آنفلوانزاي پرندگان در استان مازندران و به خصوص در شهر بابل گزارش شده است اما اينكه چقدر اپيدمي اين بيماري در اين استان گسترده است هنوز اطلاعات دقيقي نداريم. وي افزود: گزارشهاي رسيده حاكي از مشاهده مواردي از ابتلاي انسان و پرندگان در اين مناطق به بيماري آنفلوانزاي پرندگان است و سفر اخير وزير بهداشت به استان مازندران نيز به همين منظور و براي بررسي دقيق اين مسئله انجام شده است.
وي گفت: در زمان حاضر معاونتهاي بهداشتي و درماني دانشگاه علوم پزشكي بابل و مازندران با همكاري سازمان دامپزشكي كار معدوم كردن پرندگان آلوده و ريشه‌يابي موضوع را دنبال مي‌كنند و مسئولان وزارت بهداشت نيز پيگير مسئله هستند و همه اين اقدامات انجام شده تائيدي بر بروز اين بيماري در استان مازندران است.
نماينده مردم نوشهر در مجلس شوراي اسلامي اضافه كرد: انتظار اين بود كه با شروع فصل گرما و پايان يافتن فصل مهاجرت پرندگان با موارد جديدي از بيماري آنفلوانزاي پرندگان مواجه نشويم اما آزمايشهاي انجام شده دال بر وجود اين بيماري در كشور است. همچنين به گزارش فارس، حسين حسني، رئيس سازمان دامپزشكي كشور گفت: نتيجه آزمايش 380 هزار نمونه موارد مشكوك به آنفلوآنزاي پرندگان در سراسر كشور منفي بوده است.
حسين حسني در گفت ‌و گو با فارس، افزود: نمونه‌برداري موارد مشكوك به آنفلوآنزاي پروندگان انجام شده و براي آزمايشگاه‌هاي داخلي و مرجع جهاني فرستاده شده است كه تاكنون نتيجه 380 هزار مورد آزمايش نمونه‌ها منفي بوده است. رئيس سازمان دامپزشكي افزود: با توجه به ورود برخي پرندگان مهاجر وحشي به درياي خزر، طرح پايش در 3 استان ساحلي خزر از 15 خرداد 85 شروع شده و تا حداكثر 3 ماه ادامه خواهد يافت.
حسني گفت: اقدامات سخت‌گيرانه و پيشگيرانه در حذف طيور بومي در كمربند حاشيه خزر باعث شده است كه برخي از مردم جامعه فكر كنند آنفلوآنزاي حاد رخ داده است.
رئيس سازمان دامپزشكي خاطرنشان كرد: كل مرز خاكي كشور به عمق 10 كيلومتر در داخل از وجود هرگونه پرندگان بومي پاكسازي شده است تا احتمال خطر آنفلوآنزا حذف شود.
حسني در مورد ميزان خسارت پرداختي و تعداد پرندگان معدوم شده، گفت: هنوز جمع‌بندي آمار انجام نشده است و تعداد دقيق پرندگان معدوم شده مشخص نيست.
وي گفت: پاكسازي حاشيه درياي خزر از پرندگان بومي به خاطر پيشگيري از مرحله بعدي مهاجرت پرندگان وحشي به خزر است. حسني گفت: سازمان دامپزشكي طبق وظيفه قانوني جهت پيشگيري از وقوع آنفلونزا، هرگونه موارد مشكوك يا تلفات غيرعادي را جدي گرفته و نسبت به حذف پرندگان بومي اقدام مي‌كند.
وي تاكيد كرد: معدوم ساي پرندگان بومي دليل بر وجود آنفلوانزا نيست.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.041 seconds.